Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD Genel Sekreteri
Bahadır Ünsal; ‘’Kış lastiği +7 derece santigrat ve altındaki
sıcaklıklarda daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi
sağlayarak hayat kurtarır. Kış lastiği uygulaması 1 Aralık’ta
başlayacak. Son güne bırakılmadan kış lastiklerinin takılmasında fayda
var’’ dedi
LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal güvenli sürüş için uygulama kapsamında olmayan binek araç sürücülerini de kış lastiği konusunda hassasiyet göstermeye çağırdı: ‘’Kış lastiği yaygın kullanılırsa kış aylarında çekilmez hale gelen trafik çilesi büyük ölçüde azalacak; akıcı ve güvenli bir trafik sağlanmasında önemli bir fayda sağlanacaktır.’’
Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD güvenli ve akıcı bir trafik için kış lastiğini önerdi. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı genelgesiyle ticari araçlara zorunluluk getiren kış lastiği uygulaması 1 Aralık’ta başlayacak. LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; lastik değişim kuyruklarına dikkat çekerek kış lastikleri değişimini son ana bırakmamaları konusunda sürücüleri uyardı.
Kışın lastiği kış lastiği!
LASİD Genel Sekreteri Ünsal; kış aylarında araç kullanımının zor olduğunu ve risk taşıdığını belirterek şunları söyledi: ‘’Kış koşullarında gerekli önlemler alınmazsa; trafikte risk artar. Kış lastiği kışın lastiğidir. Kış koşullarında karlı ve buzlu yola özel olarak hazırlanan lastikler; daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağlayarak kazaları önemli ölçüde azaltır. Zorunluluk kapsamında olmasalar da biz LASİD olarak binek araç sürücülerine de kış lastiği taktırmalarını öneriyoruz. 1 Aralık yaklaşıyor; kış lastiği değişimlerinin son güne bırakılmamasında fayda var.’’
Lastik markaları arasında inanılmaz bir rekabet sürüyor. Her marka farklı bir özelliğini ön plana çıkarıyor ve piyasada yer etmeye çalışıyor. Lastik alırken Türkiye piyasasında bilinen ve güven sağlayan ilk üç marka arasında kalanlar için kısa bir değerlendirme yapmak istedim. Lastik alırken kararsız kalanlara yardımcı olması ümidiyle.
Michelin Mi Bridgestone Mu Goodyear Mı ? sorusunun net bir cevabı yok çünkü yapılan testlerde birbirine yakın değerler var. Bu yüzden dergilerdeki ve değerlendirme firmalarındaki testlere güvenmiyorum ve inanmıyorum.
Fiyatlama olarak da bu üç lastik arasında çok farklar yok aynı sınıf ve özelliklerde.
Peki o zaman neye inanacağız. Bu konuda benim fikrim şu: Kullanıcı yorumlarına yani gözle görülen etrafımızdaki insanların yorumlarına. Etrafınızdaki insanlar lastikçi olmasın çünkü onlar kendi markalarını överler.
Michelin bilindiği üzere yumuşak hamurlu bir lastik .Michelin takıldığı zaman araçta bir yumuşaklaşma ve dişli asfalta yol sesinin azaldığı aşikar. Bu yüzden konforlu bir lastik fakat ülkemiz şartlarında yumuşak olduğu için yıpranması çok hızlı olmaktadır.
En çok şikayet alan kısmı ise yanaklardan balonlama yapması. Eğer konforlu bir sürüş yapmak istiyorsanız ve lastiklerinizin çabuk yıpranması sizi maddi olarak etkilemiyorsa Michelin alabilirsiniz.
Bridgestone marka lastikler Michelin’lere göre daha sert bir hamura sahip ve kullanıcıların yorumlarına göre daha uzun ömürlü bir lastik. Yol sesi konusunda daha az başarılı. Özellikle çok yol yapan ticari araç sahiplerinin ilk tercihleri Bridgestone oluyor.
Goodyear markası ise ülkemizde Bridgestone ile Michelin arasında yer alan bir lastik. Orta sert bir hamura sahip. Kullanım ömrü olarak da Bridgestone ile yarışır durumda.
Kısacası lastiğim uzun vadede daha az yıpransın ve kullanım ömrü uzun olsun diyenler Bridgestone veya Goodyear tercih edecekler benim fikrim. Bunun bedelini biraz sert sürüş ve yol sesi olarak ödeyecekler. Bu ikisi arasında benim tercihim Goodyear olur. Ama yumuşak bir sürüş,konfor ve sessizlik isteyenler Michelin tercih edecekler. Kullanım ömrünün kısalığını göz ardı edecekler.
Goodyear, UltraGrip ürün gamının 9.nesil kış lastiği UltraGrip 9’u Türk tüketicileriyle buluşturdu. Goodyear’ın yeni kış lastiği UltraGrip 9, 33 farklı ebadı ve 14-16 inç’lik çeşitleri ile küçük ve orta büyüklükteki araçları hedefliyor.
TÜV SÜD Automotive tarafından Ocak 2014’te yapılan ve UltraGrip 9’un önde gelen üç rakip lastiğin ortalama performanslarının karşılaştırıldığı teste göre*; Goodyear’ın yeni kış lastiği UG9, karda yüzde 4 daha kısa fren mesafesi ve yüzde 4 daha iyi yol tutuşu sağlıyor.
UltraGrip 9, geliştirilmiş yeni sırt deseni ile sürüş, viraj alma, frenleme ve hızlanmada daha etkin performans sunuyor. 3D BIS (3 Boyutlu Kilitleme) Teknolojisi sayesinde soğuk ve yağmurlu günlerde ıslak zeminde daha iyi frenleme sağlıyor.
Snoways 3, karlı ve buzlu zeminlerdeki üstün çekiş, yol tutuş ve frenleme özelliklerini
TUV testlerinde bir önceki nesil Lassa kış lastiğine kıyasla gösterdiği %107 oranındaki başarıyla kanıtladı.
Zorlu kış koşullarına göre geliştirilen Snoways 3, gelişmiş sırt desenindeki daha geniş doğrusal oluklar sayesinde daha yüksek su tahliyesi sağlayarak suda kızaklama riskini azaltıyor.
Optimize edilmiş karkas dizaynıyla daha dengeli basınç dağılımı ve kış mevsiminde tüm yol şartlarında üstün tutunma sağlayan Snoways 3, Kuzey Avrupa’nın zorlu kış koşullarında yapılan testlerde çekiş, slalom ve fren testlerinde yüksek başarı gösterdi.
Alman otoritesi TUV-SÜD onaylı teknoloji…
Karlı, ıslak ve buzlu zeminde üstün çekiş, yol tutuş ve frenleme performansı sağlayan yeni Snoways 3, Alman menşeli bağımsız denetleme kuruluşu TUV-SÜD’ün testinde de bu başarısını kanıtladı. TUV testinde tüm kar parametrelerinde gösterdiği üstün performansla Snoways 3’ün genel kar performansında bir önceki nesil Lassa kış lastiğine göre %107 oranında iyileşme gerçekleşti.
Snoways 3, bir önceki nesline göre daha iyi karlı ve buzlu zemin performansının yanı sıra daha düşük yuvarlanma direnci sayesinde yakıt tüketimini azaltarak hem araç kullanıcılarına tasarruf sağlıyor, hem de çevremiz için zararlı olan karbon salımını düşürüyor.
Yeni Snoways 3’ün öne çıkan teknik özellikleri:
Karlı, ıslak ve buzlu zeminde üstün çekiş
Üst düzey yol tutuş ve frenleme
Bridgestone markalı kış binek ve hafif ticari lastiklerin alımında 10 TL’den 100 TL’ye kadar varan indirim imkanı sunulurken, Lassa markasında ise her 400 TL’lik binek ya da hafif ticari kış lastiği alışverişine anında 40 TL indirim uygulanıyor.
Havaların soğumaya başladığı ve kış lastiğine geçiş döneminin yaklaştığı bugünlerde Brisa, binek ve hafif ticari kış lastiklerini erken alan kullanıcılara cazip kampanyalar sunuyor. 15 Kasım’a kadar Bridgestone markasında lastik başına 10 TL’den 100TL’ye kadar varan indirimler uygulanırken, Lassa markasında ise 400 TL’lik lastik alışverişlerinde anında 40 TL indirim geçerli olacak.
Brisa’nın her iki kampanyası da Brisa satış ağındaki Bridgestone, Lassa, Otopratik, Lastiğim, Lastik Vs, Speedy satış noktaları ile lastik.com.tr’den yapılan alımlarda geçerli olacak.
LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal güvenli sürüş için uygulama kapsamında olmayan binek araç sürücülerini de kış lastiği konusunda hassasiyet göstermeye çağırdı: ‘’Kış lastiği yaygın kullanılırsa kış aylarında çekilmez hale gelen trafik çilesi büyük ölçüde azalacak; akıcı ve güvenli bir trafik sağlanmasında önemli bir fayda sağlanacaktır.’’
Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD güvenli ve akıcı bir trafik için kış lastiğini önerdi. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı genelgesiyle ticari araçlara zorunluluk getiren kış lastiği uygulaması 1 Aralık’ta başlayacak. LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; lastik değişim kuyruklarına dikkat çekerek kış lastikleri değişimini son ana bırakmamaları konusunda sürücüleri uyardı.
Kışın lastiği kış lastiği!
LASİD Genel Sekreteri Ünsal; kış aylarında araç kullanımının zor olduğunu ve risk taşıdığını belirterek şunları söyledi: ‘’Kış koşullarında gerekli önlemler alınmazsa; trafikte risk artar. Kış lastiği kışın lastiğidir. Kış koşullarında karlı ve buzlu yola özel olarak hazırlanan lastikler; daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağlayarak kazaları önemli ölçüde azaltır. Zorunluluk kapsamında olmasalar da biz LASİD olarak binek araç sürücülerine de kış lastiği taktırmalarını öneriyoruz. 1 Aralık yaklaşıyor; kış lastiği değişimlerinin son güne bırakılmamasında fayda var.’’
Lastik markaları arasında inanılmaz bir rekabet sürüyor. Her marka farklı bir özelliğini ön plana çıkarıyor ve piyasada yer etmeye çalışıyor. Lastik alırken Türkiye piyasasında bilinen ve güven sağlayan ilk üç marka arasında kalanlar için kısa bir değerlendirme yapmak istedim. Lastik alırken kararsız kalanlara yardımcı olması ümidiyle.
Michelin Mi Bridgestone Mu Goodyear Mı ? sorusunun net bir cevabı yok çünkü yapılan testlerde birbirine yakın değerler var. Bu yüzden dergilerdeki ve değerlendirme firmalarındaki testlere güvenmiyorum ve inanmıyorum.
Fiyatlama olarak da bu üç lastik arasında çok farklar yok aynı sınıf ve özelliklerde.
Peki o zaman neye inanacağız. Bu konuda benim fikrim şu: Kullanıcı yorumlarına yani gözle görülen etrafımızdaki insanların yorumlarına. Etrafınızdaki insanlar lastikçi olmasın çünkü onlar kendi markalarını överler.
Michelin bilindiği üzere yumuşak hamurlu bir lastik .Michelin takıldığı zaman araçta bir yumuşaklaşma ve dişli asfalta yol sesinin azaldığı aşikar. Bu yüzden konforlu bir lastik fakat ülkemiz şartlarında yumuşak olduğu için yıpranması çok hızlı olmaktadır.
En çok şikayet alan kısmı ise yanaklardan balonlama yapması. Eğer konforlu bir sürüş yapmak istiyorsanız ve lastiklerinizin çabuk yıpranması sizi maddi olarak etkilemiyorsa Michelin alabilirsiniz.
Bridgestone marka lastikler Michelin’lere göre daha sert bir hamura sahip ve kullanıcıların yorumlarına göre daha uzun ömürlü bir lastik. Yol sesi konusunda daha az başarılı. Özellikle çok yol yapan ticari araç sahiplerinin ilk tercihleri Bridgestone oluyor.
Goodyear markası ise ülkemizde Bridgestone ile Michelin arasında yer alan bir lastik. Orta sert bir hamura sahip. Kullanım ömrü olarak da Bridgestone ile yarışır durumda.
Kısacası lastiğim uzun vadede daha az yıpransın ve kullanım ömrü uzun olsun diyenler Bridgestone veya Goodyear tercih edecekler benim fikrim. Bunun bedelini biraz sert sürüş ve yol sesi olarak ödeyecekler. Bu ikisi arasında benim tercihim Goodyear olur. Ama yumuşak bir sürüş,konfor ve sessizlik isteyenler Michelin tercih edecekler. Kullanım ömrünün kısalığını göz ardı edecekler.
Goodyear, UltraGrip ürün gamının 9.nesil kış lastiği UltraGrip 9’u Türk tüketicileriyle buluşturdu. Goodyear’ın yeni kış lastiği UltraGrip 9, 33 farklı ebadı ve 14-16 inç’lik çeşitleri ile küçük ve orta büyüklükteki araçları hedefliyor.
Goodyear, UltraGrip 9 ile kış güvenliği standartlarını yükseltiyor
Goodyear’ın UltraGrip kış ürün ailesinin yeni üyesi UltraGrip 9 (UG9)’un derin diş aralığı sayesinde farklı kış koşullarına karşı sağladığı yüksek performansı lastik eskiyorken dahi devam ettiğini ifade eden Goodyear Tüketici Lastikleri Direktörü Mahmut Sarıoğlu, “Tüketicilerin UG9’daki aşınmayı takip edebilmeleri için, lastik sırtının en üst noktasına kar tanesi şeklinde bir imge bulunuyor. Sırt derinliği 4 milimetreye düştüğünde kar tanesi de aşınacak ve sürücüleri, lastiğin artık kış koşullarında kullanılmasının tavsiye edilmediği ve değiştirilmesi gerektiği konusunda uyaracak” dedi.Goodyear UltraGrip 9, karda %4 daha kısa fren mesafesi sunuyor
UltraGrip 9, gerek soğuk ve kuru, gerekse ıslak ve çamurlu, her çeşit zorlu yol koşullarında üstün performans sağlıyor. Karlı zeminde, yüksek sayıda tutucu kanal ve kılcal damar sayesinde daha iyi yol tutuş sunarken, değişken blok geometrisi, daha iyi çekiş gücüne olanak veriyor.TÜV SÜD Automotive tarafından Ocak 2014’te yapılan ve UltraGrip 9’un önde gelen üç rakip lastiğin ortalama performanslarının karşılaştırıldığı teste göre*; Goodyear’ın yeni kış lastiği UG9, karda yüzde 4 daha kısa fren mesafesi ve yüzde 4 daha iyi yol tutuşu sağlıyor.
UltraGrip 9, geliştirilmiş yeni sırt deseni ile sürüş, viraj alma, frenleme ve hızlanmada daha etkin performans sunuyor. 3D BIS (3 Boyutlu Kilitleme) Teknolojisi sayesinde soğuk ve yağmurlu günlerde ıslak zeminde daha iyi frenleme sağlıyor.
Lassa Snoways 3 ’ü kullanıcıların beğenisine sunuyor.
Snoways 3, karlı ve buzlu zeminlerdeki üstün çekiş, yol tutuş ve frenleme özelliklerini
TUV testlerinde bir önceki nesil Lassa kış lastiğine kıyasla gösterdiği %107 oranındaki başarıyla kanıtladı.
Zorlu kış koşullarına göre geliştirilen Snoways 3, gelişmiş sırt desenindeki daha geniş doğrusal oluklar sayesinde daha yüksek su tahliyesi sağlayarak suda kızaklama riskini azaltıyor.
Optimize edilmiş karkas dizaynıyla daha dengeli basınç dağılımı ve kış mevsiminde tüm yol şartlarında üstün tutunma sağlayan Snoways 3, Kuzey Avrupa’nın zorlu kış koşullarında yapılan testlerde çekiş, slalom ve fren testlerinde yüksek başarı gösterdi.
Alman otoritesi TUV-SÜD onaylı teknoloji…
Karlı, ıslak ve buzlu zeminde üstün çekiş, yol tutuş ve frenleme performansı sağlayan yeni Snoways 3, Alman menşeli bağımsız denetleme kuruluşu TUV-SÜD’ün testinde de bu başarısını kanıtladı. TUV testinde tüm kar parametrelerinde gösterdiği üstün performansla Snoways 3’ün genel kar performansında bir önceki nesil Lassa kış lastiğine göre %107 oranında iyileşme gerçekleşti.
Snoways 3, bir önceki nesline göre daha iyi karlı ve buzlu zemin performansının yanı sıra daha düşük yuvarlanma direnci sayesinde yakıt tüketimini azaltarak hem araç kullanıcılarına tasarruf sağlıyor, hem de çevremiz için zararlı olan karbon salımını düşürüyor.
Yeni Snoways 3’ün öne çıkan teknik özellikleri:
Karlı, ıslak ve buzlu zeminde üstün çekiş
Üst düzey yol tutuş ve frenleme
Brisa’nın, Bridgestone ve Lassa markalarıyla pazara sunduğu emniyetli, sağlam ve son teknoloji ürünü kış lastiklerinde bütçeleri rahatlatan avantajlı kampanyaları 30 Kasım’a kadar sürecek.
Bridgestone markalı kış binek ve hafif ticari lastiklerin alımında 10 TL’den 100 TL’ye kadar varan indirim imkanı sunulurken, Lassa markasında ise her 400 TL’lik binek ya da hafif ticari kış lastiği alışverişine anında 40 TL indirim uygulanıyor.
Havaların soğumaya başladığı ve kış lastiğine geçiş döneminin yaklaştığı bugünlerde Brisa, binek ve hafif ticari kış lastiklerini erken alan kullanıcılara cazip kampanyalar sunuyor. 15 Kasım’a kadar Bridgestone markasında lastik başına 10 TL’den 100TL’ye kadar varan indirimler uygulanırken, Lassa markasında ise 400 TL’lik lastik alışverişlerinde anında 40 TL indirim geçerli olacak.
Brisa’nın her iki kampanyası da Brisa satış ağındaki Bridgestone, Lassa, Otopratik, Lastiğim, Lastik Vs, Speedy satış noktaları ile lastik.com.tr’den yapılan alımlarda geçerli olacak.
Haberin Kategorisi Otomobil /
Otomotiv
konu Başlığı Hangi Lastik Alınır ? Michelin Mi Bridgestone Mu Goodyear Mı Dunlop Mu. Bu haberi paylaşacağınız URL http://haber-suyu.blogspot.com/2015/12/hangi-lastik-alnr-michelin-mi.html. Teşekkür ederiz
Ditulis oleh:
MemurSite.Com -
ismimle aratırsanız 3-4 lastik tavsiyem vardır era sahiplerine.. 3 hafta önce pirelli p1 cinturato aldım. adac testinden 4 yıldızlı ve ayrıca epey araştırdım.. 3 haftalık izlenimim çok iyi.. kış lastiği kullanmayacaksanız pirelli p6 cinturato öneririm.. michelin < Fransız markalarını boykot ediyoruz > hastası arkadaşlarım var lastikleri 3-3.5 yıllık yanaklarda çatlaklar başladı..benim çıkardığım 4.5 yıllıkpirelli p6000 nin yanaklarında hiç çatlak yok..kış astiği kullandığım için dişleride derindi ama 4.5 yıllık olunca bayatladı..virajlarda gezimeye başladı lastik..bende değiştirdim.. aslına bakarsanız her lastiğin ömrü 2-3 yıldır ama michelin < Fransız markalarını boykot ediyoruz >de 3 yılı geçirmeyin..başka lastiklerden 10.000 km fazla gidersiniz diyor ama 3 yılı geçmemelisiniz demiyorlar..
YanıtlaSilBilindiği gibi uzak doğu arabalarında ses izalasyonu zayıftır. Honda, Toyota, Hyundai vs markalar dahi olsa. Alacağınız lastikler hem yumuşak hemde bu yumuşaklığını yitirmeyen lastikler olmalıdır. Lassa, Pirelli, Bridgestone, Goodyear markaların yerli imal olanları uzun km'ler yapar ancak sert hamurlu oldukları ve bu sertlik 1-1.5 sene sonra dahada arttığı için göz önünde bulundurmanızı öneririm. michelin < Fransız markalarını boykot ediyoruz > Energy lastikleri önerebilirim. Fransa'dan başka ülkelerdede üretimi mevcuttur, Germany üretimli bulursanız kaçırmayın derim.
YanıtlaSilPirelli 6000 kadar dandik lastik piyasada yoktur.Şuan sıfır aldığımız ve hala kullandığımız lastikler.İdare etsin diye değiştirmedik.Ama böyle dandik lastik olamaz.Lastik sıfırken bile yolda cayır cayır ötüyodu.Birde çok sert hamurdan yapılmış konfor denen bişey yok.Lastikte macera aramayın.Boykot ediyoruz tamam ama şuan hayatımızda kullanıpta bilmediğimiz bir ton fransız malı var.
YanıtlaSilNasip olursa en yakın zamanda Michelien alcam
Merhaba arkadaşlar. İşlerimin yoğunluğu nedeniyle şu ana kadar cevap yazamadım. Bu hafta sonu ya da önümüzdeki hafta içinde lastik işini halletmeyi düşünüyorum hayırlısıyla. İlk mesajımda belirttiğim ebattan vazgeçip, jant büyütme durumu da hasıl oldu. 15" jant alınıp 195-55-15 lastik alma durumu olacakken, bazı marka lastik fiyatlarında, 50 yanakla 55 yanak arasında 100 TL'ye yakın farklar olduğunu gördüm. Bu da haliyle kafamı karıştırdı.
YanıtlaSilŞimdi soru; bu şekilde 195-50-15 olarak kullanan arkadaşlarımız var mı aramızda? Bir de (aradaki inç farkının açıldığının farkındayım) 55 yanak yerine 50 yanak lastik aldığımızda KM sayacının az göstermesi dışında arabanın yol tutuşu, yürüyen aksamı vb. gibi sıkınıtılar yaşar mıyız?
arkadaşım lassa bridgestone aynı fabrikanın aynı ürünü. izmirre git görürsün:)) ben daha önce bi başlık açmıştım nokiantyress hakkında.. şuan üretilen en sessiz ve dayanıklı lastik ama türkiyede cok bilinmiyor.. bentlay porsche ferrari nin araclarında kullandığı lastiklerdir... çin kore malı lastiklerden kaç bana kalırsa.. petlas cok iyi F-16 ve yolcu uçakları için lastik üretiyor olabilir ama araba lastiği dersen??????? forumlarda cok şikayet var petlastan... bütçeye bakar gerisiii hacımmmm...
YanıtlaSilmichelin yumuşak hamura sahip bir lastik araç sessizleşiyor ve çukur tümsek pek hissettirmiyor fakat çok da dayanıklı lastikler değiller
YanıtlaSilbridgestone sert lastik yol tutuş iyi oluyor konfor azalıyor tabi ki
nitrojen de hava basınçları çok değişmiyor bence iyi bir şey sık sık kontrol etmek zorunda kalmıyorsunuz
daha önce pirelli p3000 mi yoksa p6000 modelini kullandım. lastikler yamulmuş. yamulduğu için sekiz çiziyordu resmen.. şimdi 4 lastiğide goodyear gt3 aldım. lastikler daha 2 ay olmadan kopmalar başladı. fazla ses yapmıyor fren mesafesi kısa ama lastikler kopmaya başladı. gitsem aldığım yere kullanım hatası diyecekler.yok fabrikaya gönderelim diyecekleri için uğraşmadım. ama pişman oldum lastik başına 15-20 lira daha fazla verseydimde michel alsaydım keşke...
YanıtlaSilBu lastikleri kullanan oldu mu? Şehir efsanelerine kulak asmak istemiyorum. Daha önce hyundai a michelin energy saver almıstım. Yumusak lastik balon yapar vs. dediler. Ama ben o kadar özensiz çukurları pas geçmeden kullanmama rağmen hiç öyle bir sorun olmadı. Bu iki lastik içinde benzer eleştiriler var. Belki de bu lastikleri hiç kullanmayanların yorumları bilemiyorum. Yada bana denk gelmedi bu tip bir sorun.
Continental eskidi ve inanılmaz uğultu ses yapıyor, 45 bin kmde bu hale geldi belki de normal, lastik 2012 üretimi arabanın fabrika çıkış lastiği. Aşağıdaki iki lastikten birisini bu hafta alacağım.
Adac test sonuçlarında ilk iki sırada da bu lastikler var. Aralarındaki farklar şunlar;
- Michelin kuru zeminde biraz daha iyi
- Goodyear ıslak zeminde daha iyi
- Michelin aşınma/kullanım ömrü açısından açık ara farkla tüm markalardan üstün.
- Lastik etiket değerine göre Goodyear 1 desibel daha sessiz. Yani michelin, goodyeardan %25 daha sesli.
Son olarak fiyat;
Goodyear 205/55 R16 91V EfficientGrip Performance
Fiyat: 664 lira.
**
Michelin 205/55 R16 91V Primacy 3
Fiyat: 756 lira
--
Gönlüm nedense Goodyear dan yana. 92 lira farktan ziyade Goodyear, Michelinden aşağı bir lastik değil gibi, ayrıca daha sessiz olduğunu çok yumuşak olduğunu söylüyorlar. Araba lastik sesi aldığı içinde daha sessizse de tercihim olur, ıslak zeminde üstün olması da cabası. Tek eksisi aşınma/ömür olarak Michelin den tüm markalar gibi baya geri olması...
( Adac 205 55 r16 sınıfı testi https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx Lastik markalarına tıklayınca detaylar var. Google translate ile Türkçe bakılabiliyor. Düşük puan daha iyi olduğunu gösteriyor detay kısmında..)
GoodYear Ultragrip 9 175/65R14 82T lastiğinin taban genişliği 175, kesit oranı 65, jant çapı 14 ve hız endeksi T'dir. GoodYear Ultragrip 9 175/65R14 82T lastiği Kış aylarında kullanıma uygun bir lastik modelidir. Goodyear markasının üretmiş olduğu bu lastik modeli Binek araç tipi için uygundur.
YanıtlaSilGoodYear Ultragrip 9 175/65R14 82T ürününe 147,00 TL fiyat ile sahip olabilirsiniz.
Goodyear Ultra Grip 9
Dünya’nın en bilinen ve tanınmış lastik markası olan Goodyear’ın sert ve zorlu iklim koşulları için ürettiği kış lastikleridir. Kar ile kaplı yüzeylerde mükemmel yol tutuşu sergileyen model ayrıca kısa fren mesafesi de sağlamaktadır. Normalde karlı ve buzlu zeminler araçlar için son derece riskli ve kaygan zeminler olduğu için Goodyear mühendisliği bu sorunu lastik yüzeyine işledikleri hidrodinamik oluklarla çözmüşlerdir. Sadece bunlarla sınırlı kalmayan lastik modelinde, çevreye saygılı yakıt verimi yüksek, çok daha az gürültü seviyesi ile otomobiller için en kaliteli çözümdür. Islak zeminlerde sıra dışı yüzey deseni sayesinde çok yüksek performans sergilemektedir. Riskli sürüş kategorisine giren yağışlı ve karlı havalarda, yol üzerinden olan partiküllerin araç lastiklerinin kanallarını doldurması ile oluşan ve araçta kızaklama, kayma ve çekiş performansı düşüklüğüne sebep olan durumlar son teknolojik lastik Goodyear Ultra Grip 9 ile en aza indirilmiştir. Yani aracınızda bu model lastikler varsa yola güvenle çıkabilirsiniz.
Dünyaca kabul gören AB normlarına uygun bağımsız test laboratuvarlarında yapılan testlerde Goodyear Ultra Grip 9 lastiklerinin;
Yol tutuş,
Islak kızaklama yapma,
Karlı yüzeylerde çekiş performansı ve yol tutuşu,
Uzun ömürlülük,
Sesiz Sürüş,
Enerji tasarrufu,
gibi kategorilerde başarılı olduğu kanıtlanmış nadir lastik modelidir. Fiyat performans değerlendirmesinde alınabilecek en uygun modeldir. Sizlerde araçlarınızda Goodyear Ultra Grip 9 lastikleri varda yola güven içinde çıkabilirsiniz.
Kumho KU31 Ecsta Spt 205/55R16 91V lastiğinin taban genişliği 205, kesit oranı 55, jant çapı 16 ve hız endeksi V'dir. Kumho KU31 Ecsta Spt 205/55R16 91V lastiği Yaz aylarında kullanıma uygun bir lastik modelidir. Kumho markasının üretmiş olduğu bu lastik modeli Binek araç tipi için uygundur.
YanıtlaSilKumho KU31 Ecsta Spt 205/55R16 91V ürününe 122,99 TL fiyat ile sahip olabilirsiniz.
Tüm koşullarda mükemmel performans sunar. Maksimum yol tutuşu ve çekiş gücüne sahiptir. Düşük gürültü seviyesiyle keyifli sürüş yaşatır.
Yokohama BluEarth AE01 205/55R16 91V lastiğinin taban genişliği 205, kesit oranı 55, jant çapı 16 ve hız endeksi V'dir. Yokohama BluEarth AE01 205/55R16 91V lastiği Yaz aylarında kullanıma uygun bir lastik modelidir. Yokohama markasının üretmiş olduğu bu lastik modeli Binek araç tipi için uygundur.
YanıtlaSilYokohama BluEarth AE01 205/55R16 91V ürününe 159,99 TL fiyat ile sahip olabilirsiniz.
Yokohama BluEarth AE01 205/55R16 91V lastiğinin taban genişliği 205, kesit oranı 55, jant çapı 16 ve hız endeksi V'dir. Yokohama BluEarth AE01 205/55R16 91V lastiği Yaz aylarında kullanıma uygun bir lastik modelidir. Yokohama markasının üretmiş olduğu bu lastik modeli Binek araç tipi için uygundur.
Bridgestone LM32 205/55R16 91H lastiğinin taban genişliği 205, kesit oranı 55, jant çapı 16 ve hız endeksi H'dir. Bridgestone LM32 205/55R16 91H lastiği Kış aylarında kullanıma uygun bir lastik modelidir. Bridgestone markasının üretmiş olduğu bu lastik modeli Binek araç tipi için uygundur.
YanıtlaSilBridgestone LM32 205/55R16 91H ürününe 199,99 TL fiyat ile sahip olabilirsiniz.
Bridgestone Blizzak LM32, gelişmiş birçok yeni teknolojisiyle kış şartlarında mutlak hakimiyeti hedefleyen araç kullanıcıları için geliştirilmiştir. Blizzak LM32 ile birlikte karlı ve ıslak zemin performansları tek bir desende mükemmel bir dengede yer almaktadır. Özel olarak tasarlanmış zig-zag şeklindeki kanalcıklar, ilave kenar etkisi yaratarak, kaygan zeminlerde yol kavrama yeteneğini artırır. Yüksek yatay oluk hacmi ile daha yüksek kesme etkisi kazanılmaktadır. Daha geniş doğrusal oluklar ile daha yüksek su tahliyesi gerçekleştirilir, böylece daha düşük suda kızaklama riski oluşur. Yüksek yatay oluk hacmi ile su merkezden dışarıya daha hızlı tahliye edilir, suda kızaklama riski azalır. Bridgestone Blizzak LM32 desen sertliği kuru zemin performansını arttıracak şekilde optimize edilmiştir. Geleneksel polimerden farklı olarak silika ile güçlü bağ oluşturan Yeni RC Polimeri sayesinde daha iyi silika dağılımı ve daha iyi ıslak zemin performansı. Daha dengeli basınç dağılımı sağlanır, bu sayede tüm yol şartlarında üstün tutunma elde edilir. Azaltılmış ağırlık sayesinde daha düşük yuvarlanma direnci elde edilmektedir, bu da yakıt verimliliğini artırmaktadır.
Michelin CrossClimate 205/55R16 94V lastiğinin taban genişliği 205, kesit oranı 55, jant çapı 16 ve hız endeksi V'dir. Michelin CrossClimate 205/55R16 94V lastiği Kış aylarında kullanıma uygun bir lastik modelidir. Michelin markasının üretmiş olduğu bu lastik modeli Binek araç tipi için uygundur.
YanıtlaSilMichelin CrossClimate 205/55R16 94V ürününe 237,99 TL fiyat ile sahip olabilirsiniz.
Aracınızı tüm hava koşullarına karşı donanımlandırın!
Michelin CrossClimate lastikleri devrim niteliğindeki test sonuçları ile siz ve sevdikleriniz için her hava koşulunda güvenli sürüş sağlar.
“Dünya’nın kış lastiği sertifikasyonuna sahip ilk yaz lastiği” olarak da anılan CrossClimate serisi, aynı anda hem yaz lastiğinin ıslak zeminde frenleme, kuru zeminde frenleme, uzun ömür ve yakıt tasarrufu avantajlarını hem de bir kış lastiğinin soğuk hava koşullarındaki performansı ve hafif karlı koşullardaki tutunmasını sunar.
Trafik denetimlerinde kontrol edilen (3PMSF) kış lastiği sertifikasyonuna sahiptir.
Böylelikle tek bir lastik ile tüm yılı geçirebilirsiniz!
Michelin CrossClimate lastikleri, Michelin Total Performance özellikleri taşımaktadır.
Evet bu lastikler den aldım şu an kullanıyorum. Araba 4 mevsim resmen dans ediyor. Yol tutuş çok zayıf. Üstelik alan herkes şikayetçi.
SilPirelli Winter SnowControl Serie 3 205/55R16 91H lastiğinin taban genişliği 205, kesit oranı 55, jant çapı 16 ve hız endeksi H'dir. Pirelli Winter SnowControl Serie 3 205/55R16 91H lastiği Kış aylarında kullanıma uygun bir lastik modelidir. Pirelli markasının üretmiş olduğu bu lastik modeli Binek araç tipi için uygundur.
YanıtlaSilPirelli Winter SnowControl Serie 3 205/55R16 91H ürününe 199,99 TL fiyat ile sahip olabilirsiniz.
Pirelli Winter SnowControl Serie 3 lastikleri kış şartlarının baş düşmanıdır. Pirelli Winter SnowControl Serie 3 lastiklerin I.B.S. teknolojisi kullanılarak geliştirilen deseni, ıslakta ve kuruda performansı artırıyor. En zor koşullarda güvenlik hissi veriyor ve frenleme mesafesini azaltıyor. Optimize edilmiş desen tasarımı ve daha yuvarlak profili ile WINTER SNOWCONTROL™ SERIE 3 karlı yüzeylerde yüksek çekiş gücünü garanti eder. Kışa uygun bileşimlerin kullanılması ile beraber, WINTER SNOWCONTROL™ SERIE 3 ıslak ve karlı zeminlerde yüksek performans ortaya koyar. Üstelik yenilikçi taban bileşimi ve geometrisi sayesinde kuru zeminde direksiyon hakimiyeti ve araç dengesi geliştirilmiştir. Pirelli Winter SnowControl Serie 3 lastiklerde üretim sürecinden başlayarak kullanım ömrünün sonuna kadar çevresel etkileri minimuma indirgemek amacıyla çevreye saygılı hammadde kullanılmıştır. AB 2012 ses azaltımı yönetmeliğine uygun, yüksek sürüş konforu sunan lastiklerdir.
lastik basıncı kaç olmalı arkadaşlar 16 / 205 / 55 birde kış lastiği takmak gerekirmi ben senede en fazla 12 000 km yapıyorum
YanıtlaSilİdeal lastik basıncı/havası için;
SilLastik çapı X 2 + 2 =
yani
16 X 2 + 2 = 34
Michelin den beni uzaklaştıran faktör ıslak zeminde Goodyeardan daha kötü olması oldu. Yazlık lastikte en onemli seylerden birisi bu sanırım. Hele birde yagıs alan bir guzergahı sık kullanıyorsanız. Bir önceki michelin tecrübemde konforu yasamıstım. Arabaya ek bi süspansiyon işlevi katmıstım sanki, o yonden michelin e söz yok gercekten basarılı. Goodyear da netteki yorumlar hep sessiz oldugu yonunde. Onemli olan biraz eskiyince de bu ozelligini koruması. Continental lastiklerim her geçen gün daha çok uğultu yapmaya basladı. Sesi ve sertleşmesi sürekli arttı. Suanda dayanılmaz noktada arabadan soguttu o derece.
YanıtlaSilBalın yapma durumu görecelidir. Misal İnce yanaklı lastiklerde sık görülen bir şeydır. Ama Admire gibi 175/70/13 lastikte yanakta balon yapma olasılığı çok düşüktür. Ona keza 185-195/60/15 ebatta öyledir.
YanıtlaSil60 yanak altı ebatta lastiğin yanak desteği varsa balon yapma riski azdır. Getz arabamda 195/50/15 ebatlarında Toyo T1R lastik kullandım, yanak desteğide vardı. Bir defasında öyle bir çukura düştümki jant dışa doğru açıldı ama lastikte zerre birşey olmadı.
1 Hafta önce kardeşimin i30 arabasına kliksadan 4 adet Falken 914 serisi lastik aldık etiket değerleri çok iyi ve ses 2. çizgi 68 db. 2015 üretimli adeti 130 lira, şu anda da aynı fiyat. 205/55/16
Michelin mi Goodyear mı soruna cevabım Goodyear Efficientgrip olurdu. Ama 205/55/16 ebatında önerim Falken 914, Petlas 741, Nokian Line/G2 olabilir. He bu ebatta çok daha iyi önerim olabilir fakat adet fiyatı olarak 250-400 lira arasında rakamlardaki lastiklere gerek yok kanaatimce.
pirelli good year continental 3ünden birini al derim
YanıtlaSilbridgestone petlas ve lassadan uzak dur derim 3 ü de sert lastik
Conti ve Michelinin fiyatları uçmuş gitmiş... Bakalım yarın bir yerden Conti den fiyat bekliyorum....
YanıtlaSilHerkesin tercihleri farklı.. örn: kimisi yumuşak, kimisi yüksek hıza dayanıklı, kimisi uzun km yapan .... vb ister...
benim önceliğim Trabzon gibi yerde kullanacağım, kışlık lastik almayacağım bu yörede yağışlar nedeniyle ıslak zeminler tehlikeli olabiliyor.. benim önceliğim ıslak zeminde iyi bir lastik... Bundan sonra tabiki fiyatı önemli...
Arkadaşlar bugün biraz gezme fırsatım oldu... Listeden pirelli kesin çıktı, goodyear için olumsuz yorumlar aldım o da çıktı...
YanıtlaSilSonuç olarak
lassa impetus revo + da güzel bir rakam aldım 200 TL gibi... piyasadan aşağıda ....
Bu lastikte merak ettiğim
1-bizim brigstone b330 evo gibi çok mu serttir?
2-AB etiketinde Yakıt F harfi.. bu değer çok mu kötü?
Bu konuda cevabı merakla bekliyorum...
Brigstone Turanza T001 için 225 TL fiyat aldım... bunu da çok mehteddiler.. Ancak brigstone olduğu için B330 dan sonra pek sıcak bakamadım...
Conti bayisi... conti contactpremium 5 için 245 tl dedi.. bu parayı çıkamam... Barum brillantis 2 (Continin yan ürünüymüş) 175 TL veririm dedi ama sıcak bakmıyorum yan ürünlere...
Petlas Velox yeni deseni bayisi çok övdü...
Yani Lassa ile Petlas arasındayım.. iyi ise Barum da düşünebilirim.. Islak zemin önemli benim için...
Arkadaşlar, aracım üzerinde 17" jantlarım varken Pirelli Cinturato P7 lastiklerim vardı.
YanıtlaSil18" e geçmeden bayağı bir araştırdım.. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 aldım. İyiki de almışım. 225/40r18 ölçülerinde, inanılmaz sessiz bir lastik, yumuşak.. Şiddetle tavsiye ediyorum
benim araç 225/45/17 91W Pirelli Cinturato P7 lastikler ile geldi yol tutuşu frenleme çok güzel beğeniyorum güvende hissediyor insan... pirelli için diğer markalara göre biraz yolu hissettiriyor deniyor bir michellin veya başlıkta ki diğer lastikleri deneyip tecrübe edemediğimden fazlada bir şey diyemeceğim.. aracına stokta pirelli gelenler üzülmesin :) Yenisini takana kadar en güzeli buu..
YanıtlaSilherkes kullanım koşullarına göre lastik seçmeli,michelin hamur miktarı yüksek,yumuşak,ancak yanakları zayıftır kaldırıma sertçe sürtmemek gerek,ben tercihimi tr nin yol şartlarını göz önünde bulundurarak tr üretilen good year dan yana kullanıyorum,oğluma lassa kış lastiği aldık 4 kışta toplam 15 bin yapmadı ankara da ,servis değiştirin demiş,performanslı araçların zaten lastikleri ayrı,bu işlerde km garantiside yok maalesef,bu nedenle şüphelendiğiniz lastiklerle yola devam etmeyin güvenilir uzman lastikçi görüşü almak suretiyle değiştirme yoluna gidin,sonuçta 2 parmak kalınlığında lastiğin üzerinde gidiyorsunuz,belki 3-5 milyon km yi her türlü yol koşullarında yapmış ve lastik gümletmiş birisi olarak yazıyorum.
YanıtlaSilben belcikada yasiyorum 4 tane PETLAS taktirdim.bayiye az ucuz ve kaliteli olsun dedim PETLAS dedi yakinda butun avrupada taninir eminim,bu arada insallah iyi cikar lastikler
YanıtlaSilkullanmadım bilmiyorum fakat dünyada en fazla alman continental firması satıyor diye biliyorum...
YanıtlaSilmichelin enerji lastiği kullanıyorum, (kış aylarında sakın kullanmayın). genel olarak sağlam olduğunu kanıtladı diyebilirim ancak yumuşak bir lastik ve sanki inik gibi duruyor, birde ömer beyin dediği gibi tekere dikkatli bakınca diş kenarlarında küçük küçük çiziklerin/çatlakların olduğunu gördüm ama çok önemsenecek birşey değil sanırım. kışın ise ön tarafa 2 adet petlas aldım; mükemmel bir yol tutuşu var sanki ray üstünde gidiyor gibiydim ayrıca karda buzda hiç kaymadı nerdeyse yazın bile kışlık petlas kullanasım gelmişti. vel hasıl lastik işinde arkadaşlar ucuza kaçmayın sakın, kendini kanıtlamış lastiklerden şaşmayın, burası Türkiye heryerde otoban değil malesef, yollarına güven olmaz derin çukur oluyor sivri taşlar oluyor v.s Allah kazalardan belalardan korusun bizleri. amin
YanıtlaSilÖmer Bey, 4 yıl bir lastik setinin diş derinliği güvenli seviyelerde olsa bile üzerinde kılcal catlaklarin oluşması için normal bir sure... Özellikle yağışlı havalarda frenlemelerde duruş mesafeniz uzuyorsa güvenlik açısından lastiklerinizi değiştirmeniz faydalı olacaktır!. Hızlı kalkislar, gereksiz sert frenler ve bozuk zeminler lastiklerin daha hızlı yıpranmasına neden oluyor...
YanıtlaSilMichelin Almanyaya uygun. Çukura gelmez ama konfor güvenlik çok iyi. Bridgestone ve Lassa ortak. Yerli üretimleri taksici değilseniz kötü ama yurtdışı olanları iyi. Goodyear fena değil ama çok yanaktan yırtılma yapıyor. Viraj performansı mükemmel. Petlas ise uçak lastiği yapıyor ama ARGE'si o kadar iyi değil. Boş ve geniş ıslak yolda virajda frene asılın o zaman kendi testinizi yapmış olursunuz tabi rot balans yeni ayarlanmış olmalı.
YanıtlaSilyorumlara soyle bir baktim da petlasi ilk uc de gormek sevindirici gercekten de petlas son yillarda ciddi yatirimlar yapiyor ama dunya genelin de 1.bridgstone 2. goodyear 3.michelin ve continental rakamlar bunu soyluyor.
YanıtlaSilben pırellı kullandım 92 yılında alınan arabamızda babam kullandı 92 den 2004 yılına kadar 2004 den beri ben kullanıyorum 92 yılında orjinal lastik pırellı p 2000 modeliydi gayet memnun kaldım aşınma derdi yoktu kışın zincir ihityaç derdi duymuyordu kayma yok kısacası 4 mevsim kullanılacak lastik boradway le virajı 90 la rahat döndüm kaydırır hesabı yaptım ama kayma felan olmadı
YanıtlaSilarkadaşımın arabası var onunki mıchellın vw polo classic kullanıyor o araçta çok yalpalattı lastik lastiklere baktığımda sertti dişleri sanırım sfalt lastikti memnun kalmadım petlasa güvenemiyorum yanak konusunda zayıf
Turkiye sartlarına en uygun lastik GOODYEAR dır.
YanıtlaSilZor balon yapar ,sessizdir ve dayanıklıdır. Yumusak hamuru olan Micheline balon yaptırmazsanız oda uzun omurludur.
Continental - Michelin - Good Year - Bridgestone
YanıtlaSilŞu an yaz lastiği alacağım ve araştırıyorum. Daha evvel Kumho kullandım memnun kalmadım. Sonra Goodyear ultra grip kış lastiği kullandım çok iyiydi. Dunlop Kış lastiği kullandım memnun kalmadım, Türkiye şartlarında iyi değildi. Bayiye geri verdim Michelin kış lastiği aldım. Fakat bu sene 3. kullanım senem halen sağlam fakat artık ıslak zeminde güven vermiyor. Good year yakıt performans lastikleri gayet iyi olduğuna eminim fakat çok pahalı, onun yerine Petlas 711 almaya karar verdim. En az yarısı kadar ucuz, ve patlası denemek istiyorum, iyi çıkış yaptıklarını düşünüyorum, bir denemeyi hak ediyorlar. İş potansiyeli yüksek bir Lastikçi tanıdığımı aradım. Bana yıllık kaç kilometre yaptığımı sordu, 30 bin deyince Lassa İmpetus Revo'yu fiyat fayda açısından tavsiye etti. Her ne kadar gönlüm Petlas'tan yana olsa da. Uzman dediğini yapacağım. Saygılar
YanıtlaSilMıchelın lastik uzun ömür ,esnek yuvarlanma direnci,daha kısa fren mesafesi sessiz olması onu dünyada söz sahibi bir yere getirmesi doğal.
YanıtlaSilPetlas lastikleri AKO gurubuna geçtikten sonra inanılmaz bir performans yakaladı kalite ürün çeşitliliğini bu kadar kısa zamanda başarmak her markaya nasip olmayan başarı olsa gerek.lastik alırken bütçenize uygun bu iki markayı tercih etmeniz sizin için iyi bir tercih olacaktır
17 jant ve üzeri ölçülerde pirelli tartışmasız birinci olur.diğer ölçülerde ise sıra şöyledir :1-continental,2-michelin,3-bridgestone,4-pirelli,5-lassa
YanıtlaSilhepsinin bir ortak yönü vardır. birbirleriyle aynı anlarda veya tek üretici olarak formula 1'e lastik sağlamışlardır bu 3'ü. hatta başlıkta yazmayan continental için de geçerli bu durum. ancak hala goodyear en uzun tedarikçilik yapan ve en başarılı üretici diye geçmekte. onu da 2007'den 2010'a tek tedarikçi olmanın verdiği avantajla bridgestone takip ediyor.
YanıtlaSilmichelin vs bridgestone vs pirelli vs goodyear
YanıtlaSilLastik ebatı
94 V XL ,94 H XL VE 91 H ne demek, aralarındaki...
Hyundai Era lastik ebat değişimi
Renault Megane III lastik ebatları
Otomobil, 4x4, hafif ticari
Michelin CrossClimate sesli bir lastik mi?
Hyundai Era lastik ebat değişimi
Ford fiesta lastik ebatları
Lastik satın alımı
Michelin CrossClimate sesli bir lastik mi?
Hyundai Era lastik ebat değişimi
Volkswagen Polo için en uygun Continental...
Kanun, yönetmelik
Kış lastiği uygulaması hangi ticari araclara...
Araç muayenesi lastik ebatları
195/60/16 ebatlarında hız lastiği...
Lastik markaları
Hafif Ticari Crafter aracıma lastik önerisi
Ford Focus aracıma Michelin Crossclimate
Volkswagen Polo için en uygun Continental...
Özel lastikler (runflat, özel lastik işaretleri,...)
H/T mi yoksa A/T lastik mi tercih etmeliyim?
Starmaxx 255/65R17 Incurro A/S ST430
Mercedes aracım için lastik - Dunlop Sport Maxx RT
Araç lastik bakımı
Aracımın lastik yanakları
Pajero Pinin lastik diş derinlikleri
Renault Megane aracımın lastik ebatları ve havaları
Güvenlik
Opel Astra ile uzun yolda direksiyon hakimiyeti
Kış lastiklerimi yazın da kullanabilir miyim?
Testlerinizde iyi bir puan almış olan Goodyear...
Kış lastiği
Kış lastiklerimi yazın da kullanabilir miyim?
Kış lastiği alırken jant küçültmek
Bridgestone mu Lassa mı? (kış lastiği)
Michelin CrossClimate modelden uzak durun yol tutuş çok kötü. Zaten 1 yıldır michelin lastiklerden çok şikayet var. Paranızı çöpe atmayın derim.
YanıtlaSilBen bundan 8 10 ay önce michelin 4 mevsim lastiğini kullanana kadar en iyi lastik michelin diyordum parayı hiç düşünmeden michelin alıyordum ama bu son aldığım lastikler aşırı derecede patinaja düşüyor ve fren yapınca hemen abs devreye giriyor. Aynı lastikten alıp memnun kalan yok. Şikayet eden çok.
YanıtlaSilSon 2 yıldır michelinden çok şikayet ediliyor. En çok şikayet yolda çizgisinden çabuk çıkması. Daha öncede Goodyear kullandım. 2. Sene gevredi aynı michelin gibi oldu. Daha önceki yıllarda defalarca michelin kullandım çok memnundum demekki artık kaliteyi bozmuş.
Pirelli ve lassada kullandım çabuk heder oldular. Ama bridgestone kullanmıştım çok dayanıklıydı.
Ben araba sektöründe ve lastik sektöründe japonlara çok güveniyorum. Sağlam işler yapıyorlar ama lastikte michelin e hiç güvenim kalmadı bu sözlerimi yabana atmayın. Paranızı çöpe atmayın. İllaki başınıza gelmesini beklemeyin.