Geçtiğimiz Nisan ayında duyurulan Matched Content yani Eşleştirilen İçerik özelliği; içeriğinizi ziyaretçilerinize tanıtmak için Adsense tarafından sunulan ücretsiz ve pratik bir araçtır.
Eşleştirilen içerik birimleri sayesine okurlarınıza özel, kişiselleştirilmiş şekilde site içi benzer içerikleri gösterebilirsiniz. Ayrıca okurlarınızın sitenize bağlılığına, sayfa görüntüle sayısının ve site içerisinde geçirdiği sürenin artmasına olanak sağlar. Dolaylı olarak Google Adsense gelirinizin artmasına yardımcı olur.
Eşleştirilen içerik birimleri hakkında bilinmesi gereken bazı önemli noktalar:
- Eşleştirilen içerik birimlerinin alakalı içeriği kullanıcılarınızın dikkatine sunması, sayfa görüntüleme sayısının ve sitede geçirilen sürenin artmasını sağlayabilir.
- Eşleştirilen içerik birimlerini, uygun sitelerinizde istediğiniz sayfalara yerleştirebilirsiniz.
- Bunlar, sayfa başına Google içerik reklam sınırınız kapsamında sayılmaz.
- Öneriler site içindedir; örneğin, abc.com ve xyz.com şeklinde iki siteniz varsa her bir site için oluşturacağımız öneriler o site dahilinde sunulur. Yalnızca Google reklamları ve bu reklamlar üzerinde Eşleştirilen içerik birimleri içeren sayfalardan öneriler oluşturduğumuzu unutmayın.
- Bu birimler, cep telefonları, tabletler ve masaüstü bilgisayarlarda çalışır.
- Denemelerde kullanılmak için uygun değildirler.
Matched Content Özelliği Siteniz İçin Uygun mu?
Bütün siteler bu özellik için uygun değildir. Sitenizde bu özelliği kullanabilmeniz için; trafik hacminizin ve benzersiz sayfa sayınızın minimum gereksinimleri karşılaması gerekir. Sitenizin Eşleşen İçerik için onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmek için aşağıdaki adımları sırasıyla uygulayın.
- Adsense hesabınıza giriş yapın.
- Dişli simgesine tıklayarak ayarlar sayfasına girin.
- Kenar çubuğundaki Hesap altında Site Yönetimi’ne tıklayın.
- Sahipli veya Sahipsiz sekmesi altında Eşleştirilen İçerik sütununda sitenizin durumunu kontrol edin.
Yeni bir Eşleştirilen içerik birimi oluşturmak için:
- AdSense hesabınızda oturum açın.
- Reklamlarım sekmesine gidin.
- Kenar çubuğunda "İçerik"in seçili olduğundan emin olun.
- +Yeni reklam birimi'ni tıklayın.
- Yerel'i seçin ve ardından Eşleştirilen İçerik seçeneğini tıklayın.
- Eşleştirilen içerik için uygun olan sitelerinizi görmek isterseniz önizleme alanının üst köşesindeki açılır menüyü kullanın. Uygun siteler hakkında daha fazla bilgi
- Eşleştirilen içerik birimine bir ad verin.
- "Stil" bölümünde Eşleştirilen içerik biriminin stilini sitenize uygun şekilde değiştirin.
- "Boyut" bölümünde düzeninize uygun bir reklam boyutu seçin.
- Duyarlı bir düzen kullanmanızı öneririz. Duyarlı düzen; kapsayıcı genişliğine ve ekran boyutuna göre farklılık gösterir (ör. mobil, masaüstü, tablet vb.). Önizleme alanındaki tutma yerini kullanarak Eşleştirilen içerik biriminizin farklı kapsayıcılarda nasıl değişebileceğini görebilirsiniz.
- Özel bir boyut kullanacağınız zaman, genişlik:yükseklik oranı, yatay düzende yaklaşık 2:1 veya dikey düzende 1:2 olan bir reklam boyutu seçmenizi öneririz. Eşleştirilen içerik için 728x90 gibi geleneksel banner reklam boyutlarını kullanmanız önerilmez. Özel boyut yüksekliği veya genişliği 1200 pikseli geçemez ve yalnızca bir boyut 600 pikselden fazla olabilir.
- Para kazandıran Eşleştirilen içerik için uygunsanız, Eşleştirilen içerik biriminde reklam göstermek isteyip istemediğinizi "Reklam seçenekleri" bölümünden seçin.Bu özelliği etkinleştirerek, Google'ın Eşleştirilen içerik biriminde farklı reklam türleri denemesine ve buradaki reklamların sayısını, biçimini, boyutunu optimize etmesine izin vermiş olduğunuzu lütfen unutmayın. Eşleştirilen içerik biriminizde reklam gösterme hakkında daha fazla bilgi edinin.
- Kaydet ve kodu al'ı tıklayın.
- Reklam kodunu kopyalayın ve onaylı sitenizdeki sayfalardan birinin HTML kaynak kodu içine yapıştırın. Eşleştirilen içerik birimini doğrudan makalenin altına (ekranın alt kısmı) ve bir reklam biriminin altına ya da üstüne yerleştirmenizi öneririz. Eşleştirilen içerik birimlerini yerleştirme hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki en iyi uygulamaları inceleyin.Yaptığınız Eşleştirilen içerik ayarları sistem genelinde geçerli olana kadar Eşleştirilen içerik biriminizde standart reklamlar yayınlanabilir. Bunu önlemek için, kodu sitenize yerleştirmeden önce lütfen 15 dakika bekleyin.
Sitelerinizden en az bir tanesi uygunsa, Reklamlarım sekmesinde Eşleştirilen içerik birimleri oluşturma seçeneğini görürsünüz.
Eşleştirilen İçerik Birimi Oluşturma
Yeni bir Eşleştirilen İçerik birimi oluşturmak için öncelikle bir reklam birimi oluşturun. Reklam birimini oluştururken reklam türü açılır menüsünde Eşleştirilen içerik öğesini seçin. Sitenizin düzenine en iyi uyumu yakalamak için özel reklam boyutunu kullanmanızı öneririz.
Reklam birimini oluşturup kodu aldıktan sonra, onaylı sitenizdeki sayfalardan birinin HTML kaynak kodu içine yapıştırın. Eşleştirilen içerik biriminizi doğrudan makalenizin altına (ekranın alt kısmı) ve bir reklam biriminin üst ya da alt kısmına yerleştirmenizi öneririz.
Haberin Kategorisi webmaster
konu Başlığı Google Adsense Eşleştirilen İçerik Özelliği ve Kullanımı. Bu haberi paylaşacağınız URL http://haber-suyu.blogspot.com/2016/12/google-adsense-eslestirilen-icerik.html. Teşekkür ederiz
Ditulis oleh:
MemurSite.Com -
Belum ada komentar untuk "Google Adsense Eşleştirilen İçerik Özelliği ve Kullanımı"
Yorum Gönder