Canlı Tv izle, Kesintisiz TV izle, Ücretsiz online internet üzerinden hd televizyon izleyebileceğiniz web sitemizdir.

Dizel mi almalı yoksa benzinli mi? LPG takırayım mı?

Prof. Dr. Atilla Bilgin, yeni araç alacak ya da araçlarını değiştirecek kişilerin en çok "dizel araç mı benzinli araç mı?" ikileminde kaldığını belirterek, yeni araç alırken kullanıcının taşıdı ne kadar kullanacağının önemli olduğunu söyledi.
Avrupa Birliği ülkelerinde benzin ve dizelin vergisiz fiyatları hemen hemen aynıyken, Avrupa Birliği benzine uygulanan vergi oranını yüksek tutarak pompada benzini pahalı, dizeli ucuz yakıt yaptı. Bunun sonucu olarak Avrupa’da 1990’ların başında trafiğe çıkan arabalar içinde dizel oranı % 15 iken, 2000’lerin ortalarından itibaren % 50’yi geçti, Fransa gibi bazı ülkelerde % 80’e yaklaştı.
Avrupa’nın dizel odaklı çevre politikası dünyada benzeri olmayan bir politika. Senede 16 milyon hafif araç satılan ABD’de trafiğe çıkan her 100 arabadan sadece 3’ü dizel. Dünyanın en büyük otomobil pazarı olmaya aday Çin’de dizel yok gibi. Avrupa, Euro 6 emisyon standardı ile otomobillerden NOx salınımlarını 80mg/km olarak sınırlarken, halihazırda ABD’de geçerli olan standart 70mg/mil, yani 43mg/km, Avrupa’nın neredeyse yarısı.
Ülkede 2004’te 5 milyon 400 bin otomobilin % 75’i (4 milyon 62 bin), benzinle çalışıyordu. 2015 yılı itibarıyla otomobil sayısı 10 milyon 303 bine çıkmasına rağmen benzinli araçlar 2004’e göre % 28,6 azalarak 2 milyon 897 bine geriledi ve toplamdaki payı % 28,1’e indi. Benzinli otomobil sayısı azalırken dizel ve LPG’li araçlarda artış yaşandı. Türkiye’de 2004’te 252 bin ile toplam içinde % 4,7 paya sahip dizel otomobiller, bugün 3 milyon 167 bine ulaştı. Ülkede 11 yılda 12 kat artan dizel araçların toplam otomobiller içindeki payı % 30,7 oldu.
Kullanıcıların araçlarıyla ortalama yılda 15 bin kilometre yol yaptığına işaret eden Bilgin, şöyle devam etti: "Fiyat farkıyla ekonomiklik birbirine çok paralel çizgide ilerler. Yılda 15 bin kilometrenin üzerinde kullanıyorsanız dizel aracı alırken verdiğiniz fazla parayı 10 yıl içinde amorti etmiş oluyorsunuz. 10 yıl sonra da kara geçmiş oluyorsunuz. Yılda 15 bin kilometreden daha az kullanıyorsanız, benzinli taşıt almanızda hiçbir sakınca yok. Bir de bunun psikolojik boyutu var. İnsanlar ilk araç alırken çok daha büyük bir paraya kıyarken, günlük kullanımda cebinden çıkan paranın daha az olmasını ister. Öyle düşünüldüğü zaman dizel araç insana çok daha ekonomik gelir."

DİZEL MOTORLU ARAÇLAR DAHA MASRAFLI
Bilgin, araçların bakım masrafına bakıldığı zaman da dizel motorlu taşıtın bakım masrafının daha yüksek olduğunu belirterek, "Dizel motorlu araçlar daha yüksek teknolojiye sahip olduğu için bunların periyodik bakım maliyetleri daha yüksektir. Bakım masraflarını düşününce benzinli motorlu araçlar biraz daha cazip duruma geliyor." değerlendirmesinde bulundu. Dizel motorun periyodik bakımının aralıklarının çok daha kısa olduğunu da ifade eden Bilgin, "Ortalama benzinli bir motorda periyodik bakımlar 20 bin kilometrede iken tabi firmadan firmaya markadan markaya modelden modele değişir, bunlar dizel motorlu bir araçta 15 bin kilometreye kadar inebiliyor ve bakım masrafı da daha fazla oluyor." dedi. 
Dünyada Dizel ve Benzinli Otomobillerin Durumu
Türkiye’de Dizel ve Benzinli Otomobillerin Durumu
Çalışma teknolojisi bakımından dizel motorların benzinli motorlara göre çok daha verimli olduğunu anlatan Bilgin, bir dizel motorun verimi yüzde 40 iken, benzinli motorun veriminin yüzde 30'larda olduğuna dikkati çekti. Bilgin, "Bu demek oluyor ki aynı yakıtla dizel motor taşıt daha fazla yol gider. Bir de dizel yakıtı benzinden daha ucuz. Bu daha da cazip yapıyor ama dizel motor araç alırken benzinli motorlu araca göre daha fazla para ödüyorsun. Bu durumda kişinin aracı ne kadar kullanacağına bakmak gerekir." diye konuştu.   
ARADA 10 BİN LİRADAN FAZLA FARK VAR
Renault Clio’nun 2016 model yılı üretimi olan, Joy adı verilen baz donanımına, 1.2 lt atmosferik motora sahip 75 güç üreten versiyonunun trafik sigortası hariç olarak anahtar teslim fiyatı 47 bin 800 lira olarak açıklanıyor. 
Otomobilin yine aynı donanım seviyesinde olan 1.5 dizel motor ve manuel şanzıman ile birlikte olarak almak istediğinizde ise ödemeniz gereken rakam 58 bin 250 TL oluyor. 
Rakamları ortaya koyduğumuzda ortaya ciddi bir fiyat farkı çıkıyor. Peki sadece dizel olduğu için bu farkı vermeye değer mi? İşte şimdi bunun cevabını verelim. 
Haberin yapıldığı tarihte İstanbul Avrupa Yakası’nda benzinin litre fiyatı 4.27 TL iken motorinin fiyatı 3.48 TL. Benzinli Clio’nun ortalama yakıt tüketimi Renault tarafından 5.5 lt/100 km, dizel versiyonun ise 3.6 lt/100km olarak belirtilmiş. 
Yani benzinli Clio’nun 100 km için yakıt tüketimi 23 lira 48 kuruş. Dizel motorlu versiyon ise aynı mesafeyi 12 lira 52 kuruşa kat edebiliyor.  Bu hesaba göre dizel motoru tercih ettiğinizde her 100 km’de 10 lira 96 kuruş kâra geçmiş oluyorsunuz. 
ARADAKİ FARK KAÇ KİLOMETRE SONRA AMORTİ EDİLİR?
Otomobilleri alırken dizel motor için 10 bin 450 TL fark ödedik. Her iki otomobilin eşit km yapacağını düşünürsek dizel versiyonu tercih etmeniz durumunda yaklaşık 95 bin km sonra aradaki fark kapanacak ve dizel araç sahibi kâra geçmeye başlayacak.  95 bin km’yi gözünüzde biraz canlandırabilmek adına örnek vermemiz gerekirse Türkiye’nin en uzun karayolu Edirne’nin Enez ilçesi ile Hakkari arasında ve 2180 km. Yani 95 bin km’yi doldurabilmek için bu mesafeyi yaklaşık 44 kez geçmeniz gerekiyor. 
Bu gibi hesaplarda ortalama bir sürücünün yılda 10 bin km yaptığı kabul edilir. Buna göre 9.5 yıllık bir sürede ancak ilk alımda ödenen fark amorti ediliyor.

Haberin Kategorisi Otomobil / Otomotiv / Teknoloji-Ekonomi-Otomotiv konu Başlığı Dizel mi almalı yoksa benzinli mi? LPG takırayım mı?. Bu haberi paylaşacağınız URL http://haber-suyu.blogspot.com/2016/06/dizel-mi-almal-yoksa-benzinli-mi-lpg.html. Teşekkür ederiz
Ditulis oleh: MemurSite.Com -

5 komentar untuk "Dizel mi almalı yoksa benzinli mi? LPG takırayım mı?"

  1. 2004-2008 model arası ford fiesta 1.4 almayı düşünüyorum arabayı sadece hafta sonları kullanıcam dolayısıyla az kullanıcam ama karar veremedim dizel mi alsam yoksa benzinli mi yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. ben yılda ortalama 10-15 bin k.m yapan biriyim.valla kafam karışık ,dizel alsam bu k.m.yapanlar dizel almasin deniyor.1,2 turbo tsi motor alsam rampalarda yaylalarda çekermi diye düşünyorum.1,4 alsam dizelden ayniparaya geliyor.yakıtta önemli tabii.benzinli atmosferik motorlarda malumçok yakıyor.lpg li araç kullanmak istemiyorum.beni aydinlatirsaniz çok memnum olurum.sizce 1,6 dizelmi yoksa 1,2 veya 1,4 turbo almaliyim..

    YanıtlaSil
  3. Hocam cok dogru soylemis. Bende 1.3 dizel motor vardi filtre tikanmis ve 1 bucuk yillik araba ile yolda kaldim.simdi ise benzinli aldim kafam rahat sonucta ben gunde en fazla 10 km araba kullaniyorum ve dizel bana gereksizmis onu anlamis oldum.

    YanıtlaSil
  4. HER 10 OTOMOBİLDEN 7’Sİ DİZEL VE LPG’Lİ
    Benzine nispeten daha ucuz olan dizel ve LPG’li otomobillere olan ilgi ise her geçen yıl arttı. 2005 yılında 394 bin 617 olan dizel yakıtlı otomobil sayısı Eylül 2014 itibariyle 7 kattan fazla artarak 2 milyon 783 bin 610’a yükseldi. LPG’li otomobil sayısı ise aynı dönemde 1 milyon 259 bin 327’den 4 milyon 21 bin 41’e çıktı.Dizel otomobil sayısı 10 yılda yaklaşık 2,5 milyon, LPG’li otomobil sayısı 2,8 milyon arttı, benzinli otomobil sayısı ise 1 milyon azaldı. Eylül ayı sonu itibariyle trafiğe kayıtlı 9 milyon 704 bin 722 otomobilin yüzde 41,4’ü LPG’li, yüzde 29,4’ü benzinli, yüzde 28,7’si dizel yakıtlı oldu.
    Yakıt türü bilinmeyen otomobillerin oranı ise yüzde 0,5 olarak gerçekleşti. Verilere göre, trafikteki her 10 otomobilden 4’ü LPG, 3’ü benzin, 3’ü ise dizel yakıtlı otomobillerden oluştu.
    PEKİ DİZELMİ BENZİNLİ DAHA AVANTAJLI
    Yüzde 25’e kadar az yakıt tüketen dizel araçlara karşı, fiyatı ve masrafları daha az olan benzinli araçlar sürücülerin aklını karıştırıyor. Ancak yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapan sürücülerin dizeli tercih etmesi tavsiye ediliyor.
    Dizelin aracını yoğun şekilde kullananlar için faydalı olduğu, diğerlerinin ise benzinli bir otomobil seçmesi gerektiği kabul edilir. Sonuçta, dizelle çalışan bir otomobil, yüzde 25’e kadar daha az yakıt tüketirken benzinli otomobiller ise genellikle fiyat, sigorta ve işletme masrafları açısından sıklıkla daha ucuz.
    Almanya’da, modele bağlı olarak, dizelle çalışan bir otomobil yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol kat edildiği takdirde yapılan fazladan yatırımın karşılığını veriyor. Karşılaştırılabilir modellerde benzinli ve dizel araçlarda göze çarpan en önemli fark, dizel aracı alırken benzinli araç ile arasında olan fiyat farkı. Araç ne kadar fazla yol kat ederse, dizel teknolojisinin sayesinde yapılan yakıt tasarrufu ile ilk yatırımınızı geri kazanma süreniz o kadar daha kısalıyor.
    Her iki motor tipinin de güçlü olduğu noktalar var
    Sürücüler hangi motor tipini seçeceklerine karar verirken salt yılda kaç kilometre yol kat edeceklerinden daha fazlasını dikkate almalı. Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young konuyla ilgili “Her iki güç aktarma organının da farklı araç sınıflarında kendilerine has güçlü yönleri var. Modern bir benzinli güç aktarım organı kompakt otomobilleri dahi verimli hale getirirken gelişmiş bir dizel güç aktarım organı ise büyük bir steyşın vagonda tüketimi düşürüp, sürüş keyfini yükseltebilir” diyor.
    Diğer segmentlerde de benzer avantajlar bulunuyor. Her ne kadar modern benzinli güç aktarım organlarının cevap verme yeteneği bunların gösterişli spor arabalarda öne çıkmasına yardımcı oluyorsa da, dizel güç aktarım organlarının güçlü torku da bunları büyük SUV’ler için en iyisi yapıyor.

    YanıtlaSil

UYARI:Sitemiz kişileri bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır, sağlık hizmeti vermemektedir. sitedeki bilgi hataları, eksiklikleri, ve gecikmelerinden doğabilecek maddi ve/veya manevi risk ve zararlardan sitemiz sorumlu değildir.Bu programların içeriği ve kullanımı ile ilgili tüm riskler, oluşabilecek maddi manevi tüm zararlar kullanıcının sorumluluğundadır. Ayrıca hat ve/veya sistem arızaları sebebi ile meydana gelebilecek hata, kesinti, bilgi naklinde gecikme ve bilgisayar/telefon virüsüne bağlı problemlerden ve sair sebeplerden kaynaklanabilecek doğrudan veya dolaylı maddi ve manevi zarar ve masraflardan, önceden haber verilmiş olunsa bile, sitemiz sorumlu tutulamaz. Yayınlamış olduğumuz paylaşımların tamamı sitemiz dışındaki kaynaklardan alınarak sizlerle buluşturulmuştur , bu nedenle sitemizde hiçbir paylaşım kaynağı yoktur. Sitemizden yayınlanan video ve benzeri paylaşımlar tamamen sosyal video paylaşım , (halka açık) sitelerden alınmıştır , paylaşımlardan doğabilecek sorunlar, kesinlikle SİTEMİZE ait değildir (sitemizi bağlamaz).
ariyordum free backlinkSeo Memurvadisi Backlink Austausch ECBannerFree Automatic Backlinks Free Automatic Backlinks Free Automatic BacklinksFree Automatic Backlinks Free Automatic BacklinksFree Automatic Backlinksfreebanner4u
Memursite*Turbo Ping*Sigorta Kasko*Haber Suyu*Haberin Suyu*Yeni Sözlük*Canlı TV İzle 1453 *Online Html Kod Deneme*Milli Piyango Çekiliş Sonuçları*Yemek Tarifleri*Göz TV*Survivor All Star*Survivor 2015 All Star*Banka Adresleri*AS Gif